Sunday, September 26, 2010

coretan untuk EN. FAZLI BAZIN....


ini hanya coretan sahaja.... hajat di hati aku dlu tercapai atas didikan insan yang bernama en fazli bin bazin (yang bermain gitar)...
beliau merupakan tenaga pengajar di sekolah lama aku dan mengajar subjek sejarah..
tetapi beliau amat menyukai muzik dalam hidupnya... dari zaman mudanya beliau meminati dalam bidang muzik ini... beliau ketika di sekolah lama aku beliau mengajar juga pendidikan muzik...
minat yang mendalam beliau dalam muzik telah memberi daya tarikan untukku mendalami ilmu muzik dari beliau dan cuba membanggakan beliau dalam bidang muzik ini...
lagu pertama beliau mengajar aku adalah lagu aris watan bertajuk 1.2,3,4...
keseronokanku bersama dia hanya sementara kerana beliau telah berpindah dari sekolah lamaku dan sekarang menjadi pensyarah di ipg kuala lipis....
beliau telah berkhidmat di sekolah lama aku dari tahun 2002 sehingga 2007..
dan aku mengenali beliau ketika aku berada di tingkatan 1 pada tahun 2005..
sehinggalah ketika aku berada di tingkatan 3 tahun 2007 beliau telah angkat kaki untuk menjalani hidup yang lebih baik di ipg kuala lipis....
en fazli bin bazin seorang yang mempunyai bakat tersndiri dalam bidang muzik.. beliau seorang yang amat kreatif dalam mencipta lagu... tetapi muzik baginya hanyalah minat sahaja...
beliau tidak terlalu obses sehingga ingin menjadi artis....
baginya minatnya terhadap muzik adalah sesuatu yang biasa dan tidak perlu terlalu obses.
dan aku juga begitu... ruangan utk muzik ini hanya minat sahaja bagiku... tidak la lebih sehinggaku obses akan muzik.... terima kasih cikgu kerana mengajarku dengan ilmu yang ada padamu...

en. fazli bin bazin - guru sejarah smk seri bera (2002-2007)
                                   pensyarah ipg kuala lipis (2007-sekarang)

1 comment:

  1. salam..en. fazli ni pensyarah saya di IPG Tengku Ampuan Afzan, Kuala Lipis...orgnya baik, siap bagi gitar percuma lagi utk kelas saya..ada masa, dia akan menyanyi smabil bermain gitar di dalam kelas..

    ReplyDelete